REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO obowiązujący od 24.03.2025
określający m.in. zasady zawierania umów poprzez Sklep, zawierający najważniejsze informacje o Sprzedawcy, Sklepie oraz o prawach Konsumenta
www.ramkamiodu.pl
Regulamin
1. Ogólne
Rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną w sklepie ramkamiodu.pl to sprzedaż produktów w nim dostępnych, głównie produktów spożywczych: alkoholi i produktów pszczelich. W sklepie internetowym można też zapisać się na newsletter oraz przeglądać materiały udostępnione przez sprzedającego.Dane i adres sprzedającego:
Ramka Miodu Rafał Gąsior, ul. Turkusowa 26; 52-215 Wrocław, NIP 8951808533, Regon 361763652 kontakt@ramkamiodu.pl, konto bankowe: 03109024020000000161670538 (Santander)
- Z uwagi na sprzedaż alkoholu, ze sklepu może korzystać wyłącznie osoba pełnoletnia.
- Poświadczenie pełnoletności odbywa się przy wejściu na stronę główną ramkamiodu.pl, jak też poprzez poświadczenie akceptacji regulaminu w trakcie procedury składania zamówienia oraz podczas odbioru towaru.
- Do współpracy ze sklepem internetowym wystarczy jedna z popularnych przeglądarek internetowych oraz łącze internetowe. Jednakże sklep nie ponosi odpowiedzialności za prawidłowość działania w każdej możliwej przeglądarce.
- Możliwe metody dokonania zapłaty za przedmiot umowy i dostawę to: płatność w systemach płatności online aktualnie obsługujących sklep (szczegóły podczas realizacji płatności), przelew na konto bankowe.
- Koszty dostawy zależą od typu produktu, wielkości zamówienia i typu dostawy. Określane są one każdorazowo w trakcie finalizacji zamówienia. Koszty dostawy są integralną częścią kosztu produktów, których dotyczą. Koszty dostawy mogą zawierać nie tylko koszt samej przesyłki, ale również koszt pakowania, zużytych materiałów i pracy poświęconej na dostawę.
- Wszystkie ceny podawane przez sprzedającego są cenami brutto (zawierają podatek VAT). Ceny produktów nie zawierają kosztu dostawy.
- Potwierdzenie, udostępnienie, utrwalenie, zabezpieczenie istotnych postanowień umowy następuje poprzez wysłanie na wskazany w trakcie finalizacji zamówienia adres e-mail kupującego.
- Wszelka komunikacja odbywa się w języku polskim, chyba, że sprzedający wyraźnie zaznaczy zgodę na komunikację w innym języku.
2. Zawarcie umowy i jej realizacja
- W celu finalizacji zamówienia kupujący powinien wykonać co najmniej następujące czynności, z których część może być powtarzana: dodanie do koszyka produktu; zatwierdzenie koszyka, wybranie sposobu dostawy i podanie danych dostawy; wybór rodzaju płatności; złożenie w sklepie zamówienia poprzez użycie odpowiedniego przycisku.
- Zawarcie umowy z klientem następuje z chwilą złożenia zamówienia.
- Realizacja zamówienia płatnego przelewem lub za pomocą płatności online następuje po zaksięgowaniu całej wpłaty na koncie sprzedającego. W przypadku braku wpłaty w ciągu 7 dni zamówienie będzie anulowane.
- Przesyłki nadawane są od poniedziałku do piątku. Wysłanie fizycznego przedmiotu umowy następuje najpóźniej w ciągu 3 dni roboczych od otrzymania całej wpłaty, chyba że strony umówiły się inaczej albo wynika to wprost z opisu produktu.
- Pakujemy przesyłki bardzo starannie. Jednak nie mamy możliwości nadzoru nad pracą przewoźników i mogą się zdarzyć niezawinione przez nas uszkodzenia podczas transportu. Przesyłkę należy rozpakować w obecności kuriera, aby upewnić się, czy produkty nie uległy uszkodzeniu podczas transportu. Reklamacje dotyczące uszkodzeń podczas transportu należy kierować do przewoźnika na podstawie spisanego w obecności kuriera protokołu i dokumentacji zdjęciowej.
- Bez uszczerbku dla powyższych zapisów obowiązuje następująca procedura dostawy i płatności:
Dostawa i płatności
- Zamówienie płatne gotówką/kartą (tylko do odbioru osobistego) kierujemy do realizacji natychmiast.
- Zamówienie opłacone płatnością online kierujemy do realizacji natychmiast.
- Zamówienie opłacane za pomocą przelewu bankowego tradycyjnego – po zaksięgowaniu pełnej kwoty zamówienia na naszym rachunku bankowym. W przypadku braku wpłaty w ciągu 7 dni zamówienie będzie anulowane.
- Przesyłki nadajemy od poniedziałku do piątku. Wysłanie fizycznego przedmiotu umowy następuje najpóźniej w ciągu 3 dni roboczych od otrzymania całej wpłaty.
- Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
- W przypadku gdy Kupujący zamawia produkty alkoholowe umowa sprzedaży może być zawarta wyłącznie między Sprzedawcą, a Klientem niebędącym osobą, o której mowa w art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. 1982 nr 35 poz. 230 ze zm.) („Zabrania się sprzedaży i podawania napojów alkoholowych: 1) osobom, których zachowanie wskazuje, że znajdują się w stanie nietrzeźwości; 2) osobom do lat 18; 3) na kredyt lub pod zastaw.”).
- W przypadku wątpliwości co do pełnoletności Klienta lub osoby upoważnionej przez Klienta do odbioru dostawy, Sprzedawca lub osoba podająca Produkty będące napojami alkoholowymi uprawniony jest do żądania okazania dokumentu stwierdzającego wiek Klienta.
8.W przypadku Towarów będących napojami alkoholowymi:
ich wydanie następuje wyłącznie w punkcie sprzedaży Sprzedawcy zlokalizowanym w miejscowości: ul. Wesoła 1A, 56-410 Dobroszyce, w godzinach od 7.00 do 15.00 (zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości).
Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje dla produktów alkoholowych (zgodnie z art. 38 ustawy o prawach konsumenta).
Dostawa do domu jest możliwa wyłącznie poprzez pełnomocnictwo dla kuriera, który odbiera alkohol z punktu sprzedaży Sprzedawcy (ul. Wesoła 1A) i dostarcza go Klientowi. Sprzedaż alkoholu z płatnością za pobraniem (COD) jest wykluczona.
Własność Towarów przechodzi na Klienta dopiero w momencie wydania alkoholu w punkcie sprzedaży lub kurierowi (jako pełnomocnikowi Klienta).
Klient, w którego Zamówieniu znajdują się napoje alkoholowe zobowiązuje się do odbioru tych Towarów w punkcie sprzedaży położonym w miejscowości: Wesoła 1A, 56-410 Dobroszyce. W przypadku wybrania przez Klienta opcji dostawy pod wskazany adres, Klient z chwilą złożenia Zamówienia udziela pełnomocnictwa firmie lub osobie realizującej dostawę do odbioru napojów alkoholowych w jego imieniu i dostarczenia ich pod wskazany adres. W ramach tego pełnomocnictwa dozwolone jest udzielenie dalszego pełnomocnictwa pracownikom lub współpracownikom w celu realizacji zamówienia Klienta w tym: do odbioru i dostarczenia Towaru oraz sprawdzenia wieku osoby odbierającej alkohol, a także innych niezbędnych czynności w tym zakresie.
Pracownik Sprzedawcy, pracownik firmy kurierskiej lub inna osoba uprawniona do odebrania napojów alkoholowych w imieniu Klienta upoważniony jest do sprawdzenia tożsamości oraz wieku Klienta i nie wyda on Towaru będącego napojem alkoholowym Klientowi, który okaże się osobą niepełnoletnią lub osobom w stanie nietrzeźwości.
W przypadku zakupu produktów alkoholowych na potrzeby własnej działalności gospodarczej, kupujący deklaruje, że nie kupuje ich do dalszej odsprzedaży – zgodnie z wymogami ustawowymi taki zakup nie może być realizowany w sklepach detalicznych.
Pośrednik dostawy (kurier) jest obowiązany:
- Kurier sprawdza wiek na podstawie ważnego dokumentu tożsamości z fotografią (dowód osobisty, paszport, prawo jazdy)
- potwierdzić stan trzeźwości osoby odbierającej alkohol,
- Kurier sporządza protokół odbioru z danymi dokumentu tożsamości odbiorcy
- nie wydać towaru, jeśli odbiorca jest nietrzeźwy, niepełnoletni lub odmawia okazania dokumentu.
- Pośrednik dostawy wydaje towar tylko osobie pełnoletniej.
Polityka prywatności oraz bezpieczeństwo danych osobowych
- Administratorem baz danych osobowych przekazywanych przez klientów sklepu jest sprzedający. Kupujący podając przy składaniu zamówienia swoje dane osobowe sprzedającemu wyraża zgodę na ich przetwarzanie w celu realizacji złożonego zamówienia. Kupujący ma w każdej chwili możliwość wglądu, poprawiania, aktualizacji oraz usuwania swoich danych osobowych. Strona internetowa sklepu umożliwia również zapisanie się na bezpłatny newsletter obsługiwane przez wybrana przez sprzedawcę platformę e-marketingu. Wypisanie się z newslettera służymy pomocą pod adresem sprzedającego.
- Szczegółowe zasady zbierania, przetwarzania i przechowywania danych osobowych wykorzystywanych w celu realizacji zamówień przez sklep zostały opisane w Polityce prywatności, która znajduje się na stronie ramkamiodu.pl jak też poniżej:
Polityka prywatności
Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę – w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych – znajdują się w dostępnej w Sklepie Polityce prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.
- Celem przetwarzania danych Kupującego przez Sprzedawcę, podanych przez Kupującego w związku z zakupami w Sklepie, jest realizacja zamówień. Podstawą przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest:
o umowa sprzedaży lub działania podejmowane na żądanie Kupującego, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
o ciążący na Sprzedawcy obowiązek prawny związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c) oraz
o prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- Podanie danych przez Kupującego jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do zawarcia umowy sprzedaży. Niepodanie danych uniemożliwi zawarcie umowy sprzedaży w Sklepie.
- Dane Kupującego podane w związku z zakupami w Sklepie będą przetwarzane do momentu, w którym:
o na Sprzedawcy przestanie ciążyć obowiązek prawny, zobowiązujący go do przetwarzania danych Kupującego;
o ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Kupującego lub Sprzedawcę, związanych z umową sprzedaży zawartą przez Sklep;
o zostanie przyjęty sprzeciw Kupującego wobec przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes Sprzedawcy
– w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku i co nastąpi najpóźniej.
- Kupującemu przysługuje prawo żądania:
o dostępu do swoich danych osobowych,
o ich sprostowania,
o usunięcia,
o ograniczenia przetwarzania,
o żądania przeniesienia danych do innego administratora
a także prawo:
o wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Kupującego – wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez administratora).
- W celu realizacji swoich praw, Kupujący powinien skontaktować się ze Sprzedawcą przy wykorzystaniu danych z § 2 Regulaminu.
- W przypadku gdy Kupujący uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, Kupujący może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
4 Reklamacje
Procedura reklamacji
- Dane sprzedającego są również adresem pod który można kierować ewentualne reklamacje.
- Prześlij nam produkt fizyczny po uprzednim kontakcie mailowym lub pocztowym opisującym przyczyny reklamacji. Otrzymasz odpowiedź w przeciągu 14 dni. W przypadku reklamacji uznanych za zasadne, usuniemy usterki lub wymienimy produkt najszybciej jak to możliwe, zwrócimy koszt przesyłki i dostarczymy wymieniony produkt na nasz koszt. Jeśli nie będzie to możliwe, zwrócimy koszt produktu i przesyłki.
5 Zwrot produktów
Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku produktów alkoholowych (w tym miodów pitnych), nawet jeśli opakowanie pozostaje nienaruszone (zgodnie z art. 38 ustawy o prawach konsumenta).
W przypadku produktów pszczelich (miodów, propolisu, pyłku kwiatowego itp.), które nie zawierają alkoholu, Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni od dnia otrzymania produktu, na następujących zasadach:
- a) Produkt musi być zwrócony w nienaruszonym, oryginalnym opakowaniu
- b) Produkt nie może być otwarty ani częściowo zużyty
- c) Zwrot musi być zgłoszony mailowo na adres kontakt@ramkamiodu.pl lub pocztą na adres: Ramka Miodu, ul. Turkusowa 26; 52-215 Wrocław
- d) W zgłoszeniu należy podać: numer zamówienia, datę zamówienia, imię i nazwisko, adres oraz numer konta do zwrotu środków
Procedura zwrotu produktów pszczelich:
- a) Zgłoszenie chęci zwrotu należy wysłać w terminie 14 dni od otrzymania produktu
- b) Produkt należy odesłać na adres: Ramka Miodu, ul. Turkusowa 26; 52-215 Wrocław
- c) Koszt przesyłki zwrotnej pokrywa Konsument
- d) Zwrot środków nastąpi w ciągu 14 dni od otrzymania zwracanego towaru
Sprzedający zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia zwrotu w następujących przypadkach:
- a) Produkt został otwarty lub naruszono jego oryginalne opakowanie
- b) Produkt wykazuje ślady użycia
- c) Minął termin 14 dni na odstąpienie od umowy
- d) Zwrot dotyczy produktów alkoholowych (miodów pitnych)
Zwrot / rezygnacja
Postanowienia dotyczące kupujących niebędących konsumentami
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje podmiotowi innemu niż Konsument.
- Wszelka odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Kupującego niebędącego Konsumentem jest ograniczona do kwoty zamówienia złożonego przez Kupującego.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi w stosunku do Kupującego niebędącego Konsumentem jest ograniczona do jednego roku od wydania towaru Kupującemu.
- W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Konsumentem sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
Postanowienia końcowe
- Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie ma na celu naruszenia praw kupującego. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części regulaminu z obowiązującym prawem sprzedający deklaruje podporządkowanie się i stosowanie tego prawa w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się odpowiednie obowiązujące przepisy prawne. Kwestie sporne, jeśli klient wyrazi taką wolę, rozwiązuje się na drodze postępowania mediacyjnego przed Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej lub procesu przed sądem polubownym przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej lub na drodze równoważnych i zgodnych z prawem metod przedsądowego lub pozasądowego rozwiązywania sporów wskazanych przez klienta. W ostateczności sprawę rozstrzyga sąd właściwy miejscowo i rzeczowo dla sprzedającego.
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(ZAŁĄCZNIK NUMER 2 DO USTAWY O PRAWACH KONSUMENTA)
Wzór formularza odstąpienia od umowy
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
– Adresat:
RAMKA MIODU RAFAŁ GĄSIOR
ul. Turkusowa 26, 52-215 Wrocław
kontakt@ramkamiodu.pl
– Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)
– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
– Adres konsumenta(-ów)
– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
– Data
(*) Niepotrzebne skreślić.